NuJouwNieuws - Nieuw Nieuws elke dag
26 september
2022

maandag

Huisregels   |   Help
Populair

Nederland
Algemeen (NL)
Economie (NL)
Politiek (NL)
Verkeer (NL)
Weer (NL)
Wereldwijd
Buitenland
Conspiracy
Gezondheid
Humor Satire
Kunst Cultuur
Lifestyle
Muziek
Natuur & Milieu
Opinie
Opmerkelijk
Showbizz
Sport
Technologie
Wetenschap

Media
Boeken
Film
Games
Internet
Radio
TV
Snel Zoeken
Zoek strikter

GEZONDHEID

Factcheck: Nee, Vaccins En Boosters Verzwakken Ons Immuunsysteem Niet


Bron: www.knack.be

Factcheck: nee, vaccins en boosters verzwakken ons immuunsysteem niet 'Hoe meer vaccins en boosters, hoe meer ons immuunsysteem verzwakt', kopt het zomernummer van Psychologies Magazine. De uitspraak komt uit een interview met een huisarts, maar blijkt niet wetenschappelijk onderbouwd.

Lees verder op www.knack.be >>



Help mee NuJouwNieuws te laten groeien door dit bericht te delen op social media. Dank je wel!
59 Reacties  |  487 Clicks
0004
  Geplaatst door Crezee 1 maand en 3 weken geleden

Login om te reageren


REACTIES (59)

59
1 maand en 3 weken geleden door Ilse123
1
-1
Wat is de waarheid

[Link]
58
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
0
-1
@57

Jah : P
57
1 maand en 3 weken geleden door Dd
0
-1
@56 Is ook een heel gedoe voor je, zo'n enorm toetsenbord.
56
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
0
-1
@50

Wat flauw. Ik had het verkeerd geschreven.
55
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
2
0
@53 Over feiten praten en dat met het anderenieuws komen... 😂😂😂
54
1 maand en 3 weken geleden door Ilse123
0
-3
Tja, zeg het maar

[Link]
53
1 maand en 3 weken geleden door Sarcoff
0
-4
Je kunt natuurlijk van alles beweren, maar feiten liegen niet.

 [Link]
52
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
3
-1
@47 Wat goed dat je dat gevonden hebt. Een of andere verwijzing van Kritisch Prikken of zo?

@48 'Mogelijk'...

Meer opvallend is het volgende:

Artikel: 21-9-2001, versie 4.11 d.d. 28-3-2013

Titel: 

Wat zijn de mogelijke oorzaken van een suboptimaal immuunsysteem? In: Volksgezondheid Toekomst Verkenning, Nationaal Kompas Volksgezondheid.

Verwijzingen: 1993, 1992, 1997, 1996, 1994, 1997, 1996

Nu zal ik je nog eens op weg helpen met 'Robert Malone' en dan mag jij 1+1 bij elkaar optellen.
51
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
2
-2
@48

Daar zal men niet over vallen.

Meer erop wijzen dat de combinatie kan mogelijk wijst op iets waar nog geen ondersteunend bewijs voor is.
50
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
4
-3
@44

Super handig.

In een discussie over feiten de feiten weer veranderen zodat het weer klopt.
49
1 maand en 3 weken geleden door Dwz
5
-3
''In het interview waarschuwt Fierlafijn voor de coronavaccins. Die zouden volgens haar ernstige bijwerkingen hebben en ons immuunsysteem verzwakken.''

''In deze factcheck beperken we ons tot de claim 'Hoe meer vaccins en boosters, hoe meer ons immuunsysteem verzwakt.''

Gelukkig voor de Vaccinatieflappies is dat gevalletje bijwerkingen ook al 'gefactcheckt' .

[Link]
48
1 maand en 3 weken geleden door Buddleja
5
-4
@47 Men zal vallen over het woord: mogelijk. 
47
1 maand en 3 weken geleden door Bonzai
7
-5
De samenstelling van vaccins kan mogelijk het evenwicht tussen onderdelen van het immuunsysteem in belangrijke mate beïnvloeden, waardoor een hogere IgE-productie wordt veroorzaakt. Verder kan ook de voor veel humane vaccins gebruikte 'hulpstof' ALUM het evenwicht binnen het immuunsysteem verstoren (Speidel et al., 1997). Betere 'hulpstoffen' zijn beschikbaar, maar deze zijn nog niet grootschalig bij de mens getest op werkzaamheid en veiligheid.

Het eindresultaat van verminderde infectiedruk en grootschalige vaccinatie met onder andere ALUM-bevattende vaccins kan een verstoord T1/T2 evenwicht (teveel T2) zijn, met daaraan gekoppeld overproductie van IgE.

Tot slot zijn genetische factoren, de voedingstoestand, veroudering en factoren als omgaan met stress van invloed op het immuunsysteem. Of en hoe deze factoren in de toekomst zullen veranderen is onduidelijk.

Aldus het Rivm

[Link]
46
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
3
-5
@30 Leuk. Je gebruikt het feit dat wetenschap vaak geen absolute zekerheid geeft om te stellen dat het in de toekomst misschien / mogelijk wel eens wat anders kan zijn....

Dat onderbouw je dan met een artikel wat vol staat met 'kan'. Of jij een antivaxxer bent of niet, zal me weinig boeien. Jij bent wel het type dat ze ten volle steunt.
45
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
4
-2
@39

Dat is niet helemaal waar : )

Want je weet net wat je niet weet , dus het zou ergens kunnen dat het morgen andrs is, maar dat is in dit geval, met zo'n historie aan empirische bevestiging, erg onwaarschijnlijk : P
44
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
4
-2
@4 Oh snorrie, Smollett bedoel ik : )
43
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
5
-2
@41

*Schud de Snor door elkaar:

[Link]
42
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
5
-2
@36

Je belicht een belangrijk vlak denk ik. Het is een populair journalastieke outlet (zoals telegraaf bijvoorbeeld), met als Core business verkeer genereren doormiddel an het publiceren van klikwaardige content.

Er is geen officiële fact checker volgens mij de checkt of de  factchecks wel factueel zijn ... iedereen kan zijn eigen factcheck publiceren.

Als je er vanuit gaat dat de factchecks van bepaalde merken/webpaginas/personen waar zijn ... berust je je waarheid dan op een geloof?
41
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
2
-6
@35

En wie is Smullet dan in hemelsnaam?
40
1 maand en 3 weken geleden door Rebo
3
-1
@38 Die variant die kende ik nog niet. 😃
39
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
2
-5
@37

En volgens schildpad kan dat morgen zomaar anders zijn.
38
1 maand en 3 weken geleden door Graaier1000
5
-2
@37 , Er is nog een andere variant:

Het is een feit

Dat een geit van voren bijt

Van achteren schijt

En van onderen melk bereidt
37
1 maand en 3 weken geleden door Rebo
5
-2
@32 😃

Nu we het over feiten hebben

Zo is het ook een vaststaand feit

Dat een koe van voren bijt

En dan van achteren schijt

En veel meer dan een geit
36
1 maand en 3 weken geleden door Graaier1000
6
-2
"Hij gaat mij vooral over de factcheck en ik beweer niet/nergens dat de conclusie van de factcheck onwaar is, wel dat die slecht onderbouwd is en niet wetenschappelijk opgesteld. : ) "

@30 , Eerlijk gezegd weet ik niet hoe een factcheck opgesteld moet zijn om wetenschappelijk te zijn.  Wat ik wel weet is dat factchecks heel vaak gedaan worden door journalisten, niet-wetenschappers dus. Geld(t)(en) dan de uitkomst(en) als wetenschappelijk?
35
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
6
-3
@32

Haha Dan was de overval op Smullet ook ooit een Feit XD

*ik kom niet meer bij
34
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
6
-3
@32

oh ... fluïde feiten .. serieus?
33
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
7
-3
> @30

Even punt 4 opnieuw, want dat is nogal brak geformuleerd:

De wetenschap houdt altijd rekening met feiten en onbekenden, immers, je weet wat je weet, je weet wat je niet weet, daarbij zijn er zaken waavan je niet weet dat je ze niet weet, en daarom is onderzoek nodig, mee eens?
32
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
3
-8
@27

Een feit is iets wat nu een feit is.

Veranderingen in de toekomst zullen geen verschil maken in het nu

En als ze iets wat door een (homeopatisch) huisarts wordt gepresenteerd als een feit laten checken door specialisten in dat vakgebied dan is dat voor mij absoluut voldoende.

En sowieso is een factcheck geen wetenschappelijke publicatie maar slechts een opsomming van de commentaren van echte specialisten.
31
1 maand en 3 weken geleden door Dunnekever
3
-3
Al dat rot paradox en hypo XD
30
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
6
-2
@27

Fact is een feit, mee eens?

Dus een fact check zoekt uit of feiten waar zijn, mee eens?

Een feit is iets wat altijd zo is, en niet later ineens anders kan zijn, mee eens?

De wetenschap houdt altijd rekening met feiten en onbekenden, immers, je weet wat je weet, maar je weet niet wat je niet weet, daarbij weet je ook niet altijd wat je niet weet, en daarom is onderzoek nodig, , mee eens?

Hij gaat mij vooral over de factcheck en ik beweer niet/nergens dat de conclusie van de factcheck onwaar is, wel dat die slecht onderbouwd is en niet wetenschappelijk opgesteld. : )
29
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
5
-3
@28

Ja Eob. Ik kan gewoon lezen.

Ik snap niet wat je bedoelt. Ik kan daar wel een aanname over doen: Jij neemt aan dat ik een antivaxxer ben en dat artikel aanhaal om het tegendeel van deze factchek te bewijzen. Klopt dat?
28
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
4
-6
@25 Het staat vol met 'kan' zonder verder wat aan te tonen. 

ik kan morgen de pijp aan Maarten geven....
27
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
4
-6
@26

Het is een factcheck.

Dus in het nederlands, ze checken de feiten en de dingen die als feit gepresenteerd worden tegen de nu beschikbare info.
26
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
7
-3
@24

Je kan als schrijver een slag om de arm houden in je beschrijving, en niet alleen in een onopvallende disclaimer vind ik.

Het heeft niets met informatie verzinnen te maken maar met rekening houden met informatie die misschien nog kan komen, zoals dat in de wetenschap gebruikelijk is.

Haha, oh snorrie, ik al het woord wetenschappelijk nooit meer gebruiken : D
25
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
7
-3
@21

Dat artikel is een artikel waarin gesteld wordtdat misschien herhaaldelijk prikken een negtief effect kan hebben op (de werking van) het immuun systeem. En niet van een vage bron maar van bloomberg. Ik denk dat dat best interessant is om ook te lezen.

Het is niet bedoelt als tegenargument om deze factcheck onderuit te halen, maar als aanvullende informatie.
24
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
6
-8
@19

En toch is het onmogelijk om een factcheck te doen met info die mogelijk in de toekomst beschikbaar komt.

Je kan het natuurlijk doen en alvast die info verzinnen maar dan sla je de plank volledig mis.

En dan moet het het woord wetenschappelijk niet meer gebruiken want dan weet je niet eens wat het betekent.
23
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
4
-7
@20 Jawel hoor, de rest van je postjes in combinatie met die link geven aan dat je het niet eens bent met het gestelde. 
22
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
6
-8
Ook leuk om even een factcheck te doen op die Anne Fierlafijn.

Kwakzalver
21
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
5
-8
@19 Minder wetenschappelijk??? Maar wel verwijzen naar een artikel waar bij bijna elke 2e zin een 'kan' wordt ingebouwd.
20
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
7
-3
@18

Ik heb er helemaal geen mening gegeven dus je hele comment slaat nergens op.
19
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
8
-4
@16

Ja klopt, maar er komt ondegetwijfeld nog meer onderzoek en resultaten die eventueel de beweringen in dit artikel niet geheel onderschrijven. Het wordt geschreven alsof het een vaststaand feit is, en dat terwijl onderzoek nog steeds loopt. Ik vind dat altijd wat minder wetenschappelijk overkomen : P
18
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
4
-6
@17 De betekenis van 'could' is je bekend?
17
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
5
-3
@11

Hoe kom je er bij dat ik niet lees wat er staat?
16
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
6
-7
@13

Dat is ook de enige juiste manier om een factcheck te doen.

Op basis van alle aanwezige informatie.

Dus niet op de info van een paar jaar terug of op basis van door wappies verzonnen info.
15
1 maand en 3 weken geleden door [ Account Verwijderd ]
5
-8
Dokter Fierlafijn... serieus?

Met zo'n naam zou je je toch beter onthouden van gewappie.
14
1 maand en 3 weken geleden door [ Account Verwijderd ]
5
-7
Ik voel me alleen maar beter na al die vaccinaties. Ik wil nóg een booster! Misschien pakt het nog wat meer virusjes? Zo energiek! Misschien gewoon de zomer...

Ook nog steeds niet die voorspelde wappie-dood.

Die wappies zich maar verbijten: wanneer gaan ze nou... het wordt nu wel érg lange termijn... 😜
13
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
7
-6
Let ook op de disclaimer bovenaan het knack artikel: Deze factcheck is uitgevoerd op basis van de beschikbare informatie op de datum van publicatie.

Dus ze beweren iets maar zeggen er bij dat gebaseerd isop de informatie die toen beschikbaar was, ookal wordt het geformuleerd als absolute zekerheid : P
12
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
7
-9
@10

Vrij logisch.

Een immuunsysteem  heeft net zoals alles een maximum wat het kan doen.

Als je het blijf stimuleren op een enkele response dan bestaat de mogelijk dat het andere dingen mist.

Gelukkig houden de top specialisten zich daarmee bezig zodat de leken geen beslissingen hoeven te nemen.
11
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
4
-7
@8 En nu nog eens gewoon lezen wat er staat. Een veelvuldig voorkomend woord is 'could'.
10
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
7
-3
@7

En toch zijn ze voorzichtig met frequent prikken ivm [Link] effect op immuunsysteem.
9
1 maand en 3 weken geleden door Grasnaaier
8
-6
@6 Gewoon bagger. 😃
8
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
6
-4
Bloomberg: "Frequente boosters stimuleren waarschuwing voor immuunrespons" : "Frequent Boosters Spur Warning on Immune Response" [Link]
7
1 maand en 3 weken geleden door Graaier1000
8
-2
Het is al langer bekend dat vaccins NIET het afweersysteem verzwakken. Tot nu toe zijn er volgens mij ook geen (nieuwe) onderzoeken bekend waaruit het tegendeel zou blijken. De algemeen aanvaarde stelling uit de wetenschap dat vaccins het immuunsysteem niet verzwakken blijft mijns inziens daarmee overeind.
6
1 maand en 3 weken geleden door Schildpad
9
-4
10 dagen oud "nieuws".

Conclusie getrokken op basis van gesprek met 1 viroloog en 1 infectioloog. 1 link naar werking van mRNA en verder geen links naar onderzoek wat de stelling onderbouwd.

Erg karig allemaal.
5
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
4
-8
@1 Robert Malone????? 😂😂😂😂😂😂😂
4
1 maand en 3 weken geleden door Robbedoes
7
-9
Er is ook geen enkele reden waarom een vaccin dat wel zou doen.
3
1 maand en 3 weken geleden door Bennie Van Gisteren
7
-13
@1 En dan die linkjes als "bewijs" toevoegen. 🤣🤣🤣
2
1 maand en 3 weken geleden door Snorrie
7
-12
@1

Top links weer.

Ontmaskerde charlatans aan het woord.
1
1 maand en 3 weken geleden door Sarcoff
12
-7
Nee hoor helemaal niet, ga nou maar rustig slapen, de overheid, hugo, bill gates, en big farma weten wat het beste voor je is.

Haal wel je boostertje op tijd.

[Link]

[Link]
Verwachte datum lancering nieuwe website
oktober - november 2022

WEEK STIJGERS GEZONDHEID

Alle Nieuws

Nederland
Algemeen (NL)
Economie (NL)
Politiek (NL)
Verkeer (NL)
Weer (NL)
Wereldwijd
Buitenland
Conspiracy
Gezondheid
Humor Satire
Kunst Cultuur
Lifestyle
Muziek
Natuur & Milieu
Opinie
Opmerkelijk
Showbizz
Sport
Technologie
Wetenschap

Media
Boeken
Film
Games
Internet
Radio
TV
Je vindt ons via Google   |   Startpagina   |   Yahoo   |   Bing


Huisregels   |   Help   |   © Nu Jouw Nieuws 2016 - 2022.