REACTIES (18)
Reacties gesorteerd van oud naar nieuw
  • 14:49
    27 Feb '24
    @1 | Birdeyes
    8 maanden en 5 dagen geleden
    Het is werkelijk ontstellend, dat  een Oekraïens gezin geen huur, gas, water, licht, gemeentelijke lasten én geen zorgverzekering hoeft te betalen.
    -1 4
    @1
  • 14:59
    27 Feb '24
    @2 | Ziehier
    8 maanden en 5 dagen geleden
    Opvang is oke !

    Maar dan op minimalisties niveau!

    En niet alles gratis dat is overdreven!
    -2 3
    @2
  • 10:26
    28 Feb '24
    @3 | Duveltje
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @1

    Zou je met hen willen ruilen? Je huis en familie achter moeten laten en tegen onbegrip van de gemeenschap aan moeten lopen.

    Plaats je eens in de schoenen van een gevluchte Oekraïner.
    -3 0
    @3
  • 11:14
    28 Feb '24
    @4 | Rebo
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @3 Steeds meer Oekraïense mannen komen naar Nederland om hier te werken: ze worden geholpen als vluchteling, maar zijn eigenlijk arbeidsmigrant. Maar eigenlijk zou ik het zelf eerder deserteurs willen noemen. Desertie is het permanent verlaten van een krijgsmacht zonder toestemming. Zodat andere mannen die wel in de Oekraïne blijven de kastanjes uit het vuur mogen halen. En tegen de Russen mogen vechten.
    0 1
    @4
  • 11:19
    28 Feb '24
    @5 | Anti Anti
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @1   zolang ze nog lekker rond rijden in een dikke MB 4-matic  en of Porsche etc,  noem ik het geen vluchtelingen. Voor 5 jaar terug was het een super corrupt land .
    -1 0
    @5
  • 12:54
    28 Feb '24
    @6 | Thwil
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @4 Klopt. Was vanmorgen nog op de radio dat gevluchte oekrainers(vrouwen en kinderen) met wrevel keken naar die jonge oekrainse mannen die via polen hier komen werken. Overigens is dit allemaal mogelijk gemaakt door de eu.
    0 0
    @6
  • 13:25
    28 Feb '24
    @7 | Rebo
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @6 Ja de Franse president Macron sluit het sturen van grondtroepen naar Oekraïne niet uit. Hij is helemaal van de pot gerukt. Dan zouden wij onze mensen daar naartoe moeten sturen. Terwijl jonge Oekraïense mannen hier als arbeidsmigrant komen om zo op die manier de dienstplicht in hun eigen land te ontlopen.
    0 0
    @7
  • 13:41
    28 Feb '24
    @8 | Thwil
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @7 Die macron speelt een uiterst gevaarlijk spel. Misschien heeft het iets te maken met de komende presidentsverkiezingen in frankrijk.
    0 0
    @8
  • 13:46
    28 Feb '24
    @9 | Rebo
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @8 Volgens mij zou dat inderdaad een rechtstreekse oorlogsverklaring zijn van het Westen tegen Rusland.

    En het zou allemaal nog niet zo erg zijn als Rusland geen Kernmacht zou zijn. Op conventioneel gebied zal de NAVO het dan nog wel redden tegen Rusland. Dat geloof ik ten minste wel.
    0 0
    @9
  • 13:51
    28 Feb '24
    @10 | Thwil
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @9 Als er met kernwapens wordt gevochten is het einde der tijden nabij. Vooralsnog verwacht ik niet dat rusland verder gaat dan oekraine met name de donbas. Na de ww2 oorlog werden we decennia lang bang gemaakt voor de sovjet unie (ijzerengordijn). De sovjet unie zou toen van alles en nog wat willen doen met het westen. Afijn er is in feite niks gebeurd. Sterker nog ze hebben de oostbloklanden de vrijheid gegeven. Kijk die poetin is best wel gek maar ook weer niet zo gek dat ie navolidstaten gaat aanvallen.
    0 0
    @10
  • 14:12
    28 Feb '24
    @11 | Rebo
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @10 Ook  vraag ik mezelf  af in hoeverre is die oorlog aldaar inderdaad ook onze oorlog. Ik bedoel niet dat ik voor de Russen ben en dat ik de Oekraïners niet hun vrijheid zou gunnen. Maar uiteindelijk was de Oekraïne een van de 15 voormalige post-Sovjetlanden. En dat was al ten tijden van de Tsaren het geval. Ik zie dit een klein beetje hetzelfde als de Amerikaanse Burgeroorlog. Dat toen die 7 Zuidelijke Staten zich afscheidde van de Federatie. Om gezamenlijk een Confederatie te beginnen.

    Een klein maar fijn verschil met de voormalige Oostbloklanden zoals Polen en Hongarije en noem ze maar op. Die hebben nooit tot de post-Sovjetlanden behoord. Daar hebben de Russen in 1945 de Duitsers verjaagd en zijn daar zelf toen niet meer weg gegaan. En daar zijn de Russen toen zelf in feite de bezetters geworden.
    0 0
    @11
  • 14:21
    28 Feb '24
    @12 | Thwil
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @11 Ja ze bezetten toen die oostbloklanden als buit van de oorlog die duitsers tegen de russen uitvochten. Wat mij betreft hadden ze die landen ook snel hun vrijheid moeten teruggeven. Maar zo zagen blijkbaar die sovjet leiders dat niet.
    0 0
    @12
  • 14:29
    28 Feb '24
    @13 | Rebo
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @12 Nee want toen kreeg je ook nog eens de Koude Oorlog en ze zagen dat als een buffer tegen het Westen.  En zodoende kreeg je het Warschaupact. Een militair bondgenootschap van communistische landen als tegenhanger van de NAVO.
    -1 0
    @13
  • 14:34
    28 Feb '24
    @14 | Thwil
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @13 je hebt gelijk. Doch in eerste instantie zagen de russen die landen als een soort oorlogsbuit. Later is daar een communistische saus overheen gegooid.
    0 0
    @14
  • 14:35
    28 Feb '24
    @15 | Querido
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @10

    Zou ik niet zomaar durven zeggen, dat Poetin geen NAVO landen zal aanvallen. 

    Hij kan zo maar beweren dat er in de Baltische landen zóveel Russen wonen die onderdrukt worden - en die hij wil bevrijden (zo begon Poetin ook aan de Donbass).

    Of hij wil een veilige corridor naar Kaliningrad en duwt dan Litouwen een stukje opzij.

    En ook Moldavië is op dat gebied een bron van zorg.

    Gaan we in al die situaties op volle oorlogssterkte reageren? Met wapens en troepen - althans wat daar van over is?
    0 0
    @15
  • 14:39
    28 Feb '24
    @16 | Rebo
    8 maanden en 4 dagen geleden
    @14 Uiteraard zagen ze het vooral als buit. Daar is toen wel eens een documentaire over geweest dat de Russen door de Tweede Wereldoorlog nog wel  de meeste winst hebben geboekt qua gebiedsverovering.
    0 0
    @16
  • 20:07
    28 Feb '24
    @17 | Duveltje
    8 maanden en 3 dagen geleden
    @4

    Ik heb Russische vrienden die Rusland ontvlucht zijn, omdat Putin een mobilisatie heeft afgeroepen, waarbij zij dus verplicht onder de wapenen geroepen werden. Nee zeggen was er niet bij. Sommige vrienden zijn in Polen, Duitsland en Finland terechtgekomen. Ze werden daar, omdat het hoogopgeleide mensen zijn, met open armen ontvangen. Niks geouwehoer, gewoon zich een slag in de rondte mogen werken en dus gewoon een huisje kunnen huren en opnieuw inrichten. Als de grootste shit in Rusland over is en zij niet bang behoeven te zijn voor verplicht in dienst treden of deportatie naar kampen waar je bijna niet kunt overleven. Nope, ik zou niet met ze willen ruilen.
    Gemeld -2 0
    @17
  • 21:47
    28 Feb '24
    @18 | Duveltje
    8 maanden en 3 dagen geleden
    @17

    Bedankt dwaze melder. Heb je eigenlijk wel een leven.

    Maar ja, het voordeel van je anonieme melding is dat ik je ook blind ,an verwijzen naar deze omschrijving op Ensie:  [https://www.ensie.nl/betekenis/randdebiel-randmongool]

    Gewoon woorden die zelfs in woordenboeken voorkomen. Maar herken je jezelf een beetje?
    Gemeld -2 0
    @18
Help mee Nu Jouw Nieuws .nl te laten groeien door deze pagina te delen op social media. Dank je wel!
INTERESSANT
TRUMP BEWEERT NET ALS IN 2020 DAT ENKEL VERKIEZINGSFRAUDE OVERWINNING IN DE WEG KAN STAAN...
Net zoals vier jaar geleden voedt Donald Trump bij zijn aanhangers de verwachting dat de overwinning van de presidentsverkiezingen hem enkel...
Honderden meldingen over agressie bij zelfscankassa's: 'Vechtpartijen en in het gezicht spugen'
Bij een speciaal meldpunt over agressie bij zelfscankassa's van vakbond FNV zijn in twee weken tijd honderden meldingen binnengekomen van su...
PROVINCIES ROEPEN MINISTER FABER OP SPREIDINGSWET NIET TE SCHRAPPEN: 'GEEFT RUST éN SCHEELT IN KOSTEN'
Hou de spreidingswet in stand zolang dat nodig is. Die oproep doen de twaalf commissarissen van de Koning aan het kabinet. Vijf provincies h...
TRUMP WIL DAT 'GEWEREN WORDEN GERICHT' OP REPUBLIKEIN LIZ CHENEY
Liz Cheney, de Republikeinse oud-volksvertegenwoordiger, moet "geweren op zich gericht krijgen". Dat zei de Republikeinse presidentskandidaa...
NS-BAAS WOUTER KOOLMEES IN ZIEL GERAAKT DOOR ANTISEMITISME-VERWIJT VVD'ERS: 'OP SCHAAL VAN ééN TOT TIEN WAS BOOSHEID EEN 9.5'
Het verwijt van VVD-leider Dilan Yeşilgöz dat NS antisemitisme faciliteerde door pro-Palestijnse demonstraties toe te staan, raakte NS...
LAATSTE REACTIES
Ik moest er een beetje om lachen maar dit is heel moeilijk te overtreffen. www.youtube.com/...
Geplaatst door Mila K9 4 uur en 35 minuten geleden
@4 Mee eens. Snelwegen zouden daar ook onder kunnen vallen. Let wel, ik heb niks tegen demonstrere...
Geplaatst door Mila K9 5 uur en 56 minuten geleden
@3 Oeps, sorry... deze reactie hoort niet bij dit onderwerp! 
Geplaatst door Birdeyes 6 uur en 3 minuten geleden
@10 Vroeger was het normaal voor Democraten om te roepen : zoek de rechter op, en intimideer. zoek d...
Geplaatst door Zwahiliburger 6 uur en 53 minuten geleden
"Ze bedreigen degenen die hen tegenspreken met de dood. We kunnen ons land en onze vrijheid nie...
Geplaatst door Mila K9 6 uur en 55 minuten geleden
@32  Dat is zeker een feit, Ron, het grootste deel van de winkeldiefstallen wordt gepleegd door h...
Geplaatst door Querido 7 uur en 60 seconden geleden
Ik ging nooit naar de zelfscankassa, ik dacht dat het banen kostte. Maar toen zag ik het personeel z...
Geplaatst door Carl Johnson 7 uur en 4 minuten geleden
@28  Het is mij twee keer gelukt om bij de kantonrechter aan te tonen dat de winkelier óók zelf...
Geplaatst door Querido 7 uur en 11 minuten geleden
Dat mes kan aan 2 kanten snijden :) niet als hele goede ervaringen met VPN op dit platform XD :P
Geplaatst door Zwahiliburger 7 uur en 12 minuten geleden
Vind ik totaal niet schokkend.
Geplaatst door Zwahiliburger 7 uur en 16 minuten geleden
@5 miet = moet
Geplaatst door Nicks 7 uur en 22 minuten geleden
De NS bij monde van Koolmees miet pro-Palestijnse demonstraties niet faciliteren. 
Geplaatst door Nicks 7 uur en 23 minuten geleden
Afrekening in het politieke milieu. Wilders wilde de noodwet. NSC fractievoorzitter Van Vroonhoven s...
Geplaatst door Duurendaalsdoch... 7 uur en 32 minuten geleden
Wettelijk regelen dat demonstratie in of nabij NS stations en vergelijkbare omgevingen niet toegesta...
Geplaatst door Graaier1000 7 uur en 51 minuten geleden
De trots waarmee mensen laten weten dat ze gestolen hebben.  🤮
Geplaatst door Bennie Van Gist... 8 uur en 52 minuten geleden