REACTIES (35)
Reacties gesorteerd van oud naar nieuw
  • 16:41
    12 Mar '25
    @1 | Dfcte Burger
    1 week en 4 dagen geleden
    In deze docu vertellen ze het zelf.

    Neemt het blanke superioriteitsdenken toe in Europa?  [https://youtu.be/y5j00k0-Jh4]

    Deze documentaire onderzoekt de heropleving van extreemrechts extremisme in Europa en legt de gevaarlijke onderstromen en alarmerende groei ervan bloot.

    Van de geheime fakkeloptochten in Duitsland tot geradicaliseerde jongeren in Frankrijk en Oost-Europa, het onthult de netwerken die blanke suprematistische ideologieën aanwakkeren.

    Door middel van interviews, undercoverbeelden en huiveringwekkende inzichten in extremistische propaganda, onderzoekt het hoe neonazigroepen sociale media, gecodeerde platforms en zelfs datingsites gebruiken om te rekruteren en hun agenda te verspreiden.

    Door de connecties met geweld en terrorisme te onderzoeken, schetst de film een grimmig portret van een nieuwe generatie extremisten die de democratische structuur van Europa bedreigen.
    Gemeld -6 3
    @1
  • 17:03
    12 Mar '25
    @2 | Vageali6888
    1 week en 4 dagen geleden
    Tijd van extremen... extremistische moslims en geweld in Europese steden, een extreme tegenbeweging die de kop op steekt. Jammer allemaal..
    -3 5
    @2
  • 17:46
    12 Mar '25
    @3 | Mac Benac
    1 week en 4 dagen geleden
    Omdat 'we' steeds simpeler worden. Ze lezen geen boeken meer, hebben niets met cultuur en worden alleen maar bestookt met algoritmen. Tel daar een niet al te hoog i.q. bij op en extreemrechts ligt op de loer.
    Gemeld -5 4
    @3
  • 17:50
    12 Mar '25
    @4 | Van Keulen
    1 week en 4 dagen geleden
    Omdat links er een puinhoop van heeft gemaakt daarom wordt uit ontevredenheid rechts gestemd.
    -5 4
    @4
  • 17:50
    12 Mar '25
    @5 | Vageali6888
    1 week en 4 dagen geleden
    @3

    Ook al is het niet de juiste manier, je zult moeten toegeven dat de toestanden in veel Europese grote steden al jaren vrij ernstig is. Eerlijk gezegd verbaasd het me dat het tuig van de andere flank zo lang rustig is geweest.

    Al met al heel jammer dat het zo gaat
    -4 5
    @5
  • 18:05
    12 Mar '25
    @6 | Van Keulen
    1 week en 4 dagen geleden
    @3 Bullshit, jonge mensen met een goede baan kunnen niet meer op een normale manier een huis kopen is bijvoorbeeld een van de redenen en links heeft helemaal niks gedaan om dat probleem op te lossen, Ziektekosten zijn torenhoog en links heeft helemaal niks gedaan om dat op te lossen, samenleving wordt steeds gevaarlijker en links heeft helemaal niks gedaan om dat op te lossen en zo kunnen we nog uren doorgaan.............
    -6 6
    @6
  • 18:17
    12 Mar '25
    @7 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    Hoe zou dat toch komen XD, probeer maar een huis te vinden, 1 gevonden whoop whoop, vluchtelingen gaan voor :P en blijven klagen over huizentekort.

    Nieuwe mensen zijn superieur en of zielig :P DUS.....
    Gemeld -5 6
    @7
  • 18:22
    12 Mar '25
    @8 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    Ik vind het niet precies een links of rechts probleem. 

    Laten we zeggen, bedrijven zijn Rechts (die willen ook voor minder dan het minimum arbeidskrachten, en als ze niet meer nodig zijn mag de maatschappij het wel oplossen..

    Links is knuffelen (moreel superieur) > [https://www.youtube.com/watch?v=usbFurWLN2c&pp=ygUPamlqIGJlbnQgd2Vsa29t] (stemvee)

    dus zowel links als rechts heeft baat bij vluchtelingen. Nog niet gesproken over NGO's.... Of de aanslagen... blijven roepen dat Rechts fout is XD etc...
    -5 6
    @8
  • 18:49
    12 Mar '25
    @9 | Dfcte Burger
    1 week en 4 dagen geleden
    Er wordt in de docu uit de link van @1 gesproken over neo-nazi aanvallen op joodse  en LGBTQ mensen  en  wordt hier in de commentaren angstvallig over  gezwegen . Triest
    -3 4
    @9
  • 19:09
    12 Mar '25
    @10 | Bennie Van Gist...
    1 week en 4 dagen geleden
    @6   Hoelang geleden had links het voor het zeggen? Ik weet dat het een extreemrechts dingetje is om naar links te wijzen maar het is vrij dom.
    Gemeld -7 6
    @10
  • 19:09
    12 Mar '25
    @11 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @9 Neo-Nazi's zijn zo inderdaad. Tis wel zo dat we Anno 2025 heel makkelijk zeggen > dat is een Neo-Nazi.
    -4 5
    @11
  • 19:14
    12 Mar '25
    @12 | Dfcte Burger
    1 week en 4 dagen geleden
    @11

    Als ze (die neo-nazies ) er zelf prat opgaan , dan kan ik en anderen  het moeilijk ontkennen .
    -5 4
    @12
  • 19:15
    12 Mar '25
    @13 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @12 Aks een Neo-Nazi zichzelf een Nazi noemt. volledig mee eens. 

    2025 > ik ben ergens mee iets oneens. ben ik nu automatisch ook een Nazi en Fascist, Rasci..... etc de hele Bingolijst.
    Gemeld -4 4
    @13
  • 19:19
    12 Mar '25
    @14 | Dfcte Burger
    1 week en 4 dagen geleden
    @13

    Dat ligt eraan welke bijvoeglijke naamwoorden gebruikt worden .
    -3 3
    @14
  • 19:20
    12 Mar '25
    @15 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @14 Leg uit..
    -3 2
    @15
  • 19:33
    12 Mar '25
    @16 | Dfcte Burger
    1 week en 4 dagen geleden
    @15

    Als iemand vuile hippie tegen mij zegt , of gewoon hippie,  dat is het verschil 
    -2 3
    @16
  • 19:35
    12 Mar '25
    @17 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @16 Ow uhhm. oke?

    Maar vind wel soms jammer dat als ik een mening geef het veelal opgevat wordt als de gehele bingokaart met krachttemen.

    :) vind je jezelf een hippie? XD mogelijk  niet, ik ga je ook niet uitmaken voor alien-gelover.
    Gemeld -5 1
    @17
  • 19:45
    12 Mar '25
    @18 | Dfcte Burger
    1 week en 4 dagen geleden
    @17

    Bij een jaren zestig  verkleedfeestje komen de vrienden mijn kledingkast plunderen en zelf hoef ik mij niet om te kleden  😀

     Je kan nogal sarcastischs en cynischs overkomen. En dat mag ik wel .
    -3 2
    @18
  • 19:48
    12 Mar '25
    @19 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @18 Dat doe ik om mensen "systematisch" XD soort van na te laten denken. Tis wel zo dat gemiddelde gebruikers een vaste en felle mening hebben en alles. :)

    Dan trek ik men Troll-pakje aan XD :P (OG troll, niet van die kwallende Trollen) :P
    -2 2
    @19
  • 20:02
    12 Mar '25
    @20 | Querido
    1 week en 4 dagen geleden
    "Waarom stemmen jonge mannen steeds vaker op extreemrechts?".

    Omdat jonge mannen vaak nog steeds bezig zijn met de pikorde in de maatschappij.

    Jonge vrouwen hebben hun keuze al wat eerder gemaakt.
    -5 2
    @20
  • 20:12
    12 Mar '25
    @21 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @20 Geen idee hoe dat in concept werkt XD. Tis niet zo dat een ander gewoon hun recht afneemt omdat de ander gezien wordt als superieur XD.

    Neuken was het probleem niet precies. Geneukt worden door de Overheid voor rangschikken wel :P
    Gemeld -5 2
    @21
  • 21:02
    12 Mar '25
    @22 | Querido
    1 week en 4 dagen geleden
    @21  

    In het gewone leven is het niet een kwestie van rechten afnemen, maar van rechten niet uitoefenen.
    -2 1
    @22
  • 21:13
    12 Mar '25
    @23 | Zwahiliburger
    1 week en 4 dagen geleden
    @22 Dat is zo een beetje hoe tolerantie werkt :P, en Tolerantie is voorbij @@ de Overheid forceert teveel.
    Gemeld -4 2
    @23
  • 08:07
    13 Mar '25
    @24 | Robbedoes
    1 week en 3 dagen geleden
    @6 En dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Je haalt de situatie in Nederland aan terwijl het over de halve wereld gaat waar compleet andere situaties gelden.
    Gemeld -4 3
    @24
  • 09:53
    13 Mar '25
    @25 | Duveltje
    1 week en 3 dagen geleden
    @6

    Voorlopig is rechts nu aan de macht en er is niets, maar dan ook absoluut helemaal niets veranderd. Er is alleen maar een nog grotere wig in de samenleving geslagen. Wilders kan het nu, na zijn ooglidcorrectie, allemaal weer heel duidelijk zien. Misschien gaat hij nu de juiste stappen zetten.
    Gemeld -2 4
    @25
  • 10:14
    13 Mar '25
    @26 | Querido
    1 week en 3 dagen geleden
    @25  

    Maar is het wel een kwestie van links of rechts?

    Of is dat een frame die zorgvuldig door alle partijen in stand wordt gehouden?

    Niemand is volledig links of volledig rechts - zie bijvoorbeeld de VVD die dan weer naar links zwalkt, en dan weer naar rechts neigt.

    Volgens mij gaat het meer om de afkeer van veel mensen van de gevestigde partijen - de partijen die tot op het bot in alle overheidskanalen doorgedrongen zijn, en die uiteindelijk de dienst uitmaken, gevolgd door de media en de talkshows.

    Dit Kabinet heeft al heel veel uitgewerkte voorstellen op tafel gelegd -> op het gebied van Klimaat, Migratie, Stikstof, Defensie, Oekraïne.

    Dat noem ik niet niets.
    -3 3
    @26
  • 10:55
    13 Mar '25
    @27 | Reconquista
    1 week en 3 dagen geleden
    Ik denk dat het meer een reactie is op de woke doctrine dat echt totaal is doorgeslagen. Zonder woke was nieuw rechts nooit zo groot geworden. Woke is anti westers en zorgt alleen maar voor vervreemding, verdeeldheid en armoede. Niet zo gek dat er dan een tegenbeweging ontstaat. Het gaat wel om de toekomst van je land. 

    ""Inmiddels is bekend dat er door mannen veel meer op Trump is gestemd dan door vrouwen""

    Wat inmiddels ook bekend is is dat dit keer meer vrouwen op Trump hebben gestemd dan bij zijn vorige verkiezing. 
    -4 2
    @27
  • 11:05
    13 Mar '25
    @28 | Snorrie
    1 week en 3 dagen geleden
    @26

    En wat is er uit de voorstellen voort gekomen??

    Dat is een heel kort lijstje.
    Gemeld -2 4
    @28
  • 13:07
    13 Mar '25
    @29 | Thwil
    1 week en 3 dagen geleden
    -- Reactie verwijderd --
    @29
  • 13:33
    13 Mar '25
    @30 | Thwil
    1 week en 3 dagen geleden
    @29 Mag worden verwijderd. Heeft niks met het onderwerp van doen. Had elders moeten worden geplaatst
    -1 2
    @30
  • 13:51
    13 Mar '25
    @31 | Graaier1000
    1 week en 3 dagen geleden
    Ik denk dat het een slingerbeweging is. Als linkse ideeën niet blijken te werken kiest men voor rechts. En omgekeerd.
    -2 3
    @31
  • 13:53
    13 Mar '25
    @32 | Thwil
    1 week en 3 dagen geleden
    @31 Daar heb je gelijk in. Veel pvda stemmers zijn gewoon overgestapt naar onder meer de pvv.
    -2 2
    @32
  • 13:26
    14 Mar '25
    @33 | Mac Benac
    1 week en 2 dagen geleden
    @31 @32 En die slingerbeweging, is juist dat er dus helemaal geen beleid bestendigd wordt. Principes geven een zekere stabiliteit die we zo hard nodig hebben. Nu gaan velen alleen maar voor hun eigen gewin. Begrijpelijk, maar op de lange termijn nadelig.
    Gemeld -1 2
    @33
  • 13:41
    14 Mar '25
    @34 | Thwil
    1 week en 2 dagen geleden
    @33 Ik vermoed zo dat als je onderaan de trap staat je weinig ophebt met allerlei ideële doelen waar je zelf geen boterham extra voor kunt kopen. Als dank gaan de kosten wel omhoog en zit je in buurten waar je niet dood gevonden wilt worden. Dan is 1 + 1 snel gemaakt als  er partijen komen waar je je wel in kunt vinden.
    -1 0
    @34
  • 13:49
    14 Mar '25
    @35 | Snorrie
    1 week en 2 dagen geleden
    @34

    Dat is juist het vervelende van heel veel mensen die onderaan staan.

    Die doen er zelf niets aan om hoger te komen, dat moet voor hun gedaan worden.

    Gevalletje dikke pech.
    -1 2
    @35
Help mee Nu Jouw Nieuws .nl te laten groeien door deze pagina te delen op social media. Dank je wel!
INTERESSANT
IK BEN ZWARTER GEWORDEN IN EEN WITTERE WERELD
Het afgelopen jaar heb ik door mijn werk als adviseur en door de politieke ontwikkelingen ontzettend veel gesprekken gevoerd ov...
Bron: dekanttekening.nl
STEEDS MEER MENSEN WILLEN GEEN KINDEREN
Of je kinderen wil, is een puur individuele keuze. Denk je. Maar ondertussen zijn er allerlei sociale normen die je beïnvl...
Bron: scientias.nl
AL JAREN DIEFSTAL, INTIMIDATIE EN VECHTPARTIJTJES IN BUDEL
Bewoners werden aan huis bedreigd en er werd gevochten met leden van de plaatselijke visclub: het azc in Budel is synoniem gewo...
Bron: www.ad.nl
Prinses Margriet (82) naar ziekenhuis na val tijdens schaatseven
Prinses Margriet (82) is hard ten val gekomen tijdens haar bezoek aan Thialf. Dit gebeurde tijdens het sportevenement Hollandse...
Bron: www.rtl.nl
LAATSTE REACTIES
Je hoort en leest dit verhaal vaker. Het is een legalistische visie op 'de democratie'. Ma...
Geplaatst door Duurendaalsdoch... 43 minuten en 34 seconden geleden
Ik ben de afgelopen jaren nóg blanker en blonder geworden.  En in mijn tijd op de universiteit war...
Geplaatst door Duurendaalsdoch... 4 uur en 8 minuten geleden
Inmiddels is bekend gemaakt dat zij haar bovenarm heeft gebroken. Dat is niet fijn op die leeftijd.Â...
Geplaatst door Birdeyes 6 uur en 17 minuten geleden
@37 Apartheid is wel een stukje serieuzer dan discriminatie tussen burgers en dergelijke, bij aparth...
Geplaatst door Vageali6888 6 uur en 26 minuten geleden
Eerste 3 reacties zijn al goedgekeurd, Dank u .
Geplaatst door Van Keulen 6 uur en 27 minuten geleden
Ja, zo moeilijk is dat ook niet om te begrijpen.
Geplaatst door Nicks 6 uur en 36 minuten geleden
Wie niet vóór mij is, is tegen mij en wordt geëlimineerd. Zo gaat dat in Turkije. 
Geplaatst door Nicks 6 uur en 37 minuten geleden
@36  Het filmpje geeft precies weer wat ik bedoel. Er is discriminatie - er worden Arabische burg...
Geplaatst door Querido 6 uur en 49 minuten geleden
Die onzin hebben we een in Rotterdam niet nodig. Daar leven we naar de boodschap. 
Geplaatst door Hendrianus 7 uur en 4 minuten geleden
Tijdens de jaren na 9/11 werd je op de luchthaven enige vragen gesteld over je reisplannen voordat j...
Geplaatst door Hendrianus 7 uur en 6 minuten geleden
Heel dapper van deze weigeraars om die stap te zetten. Jezelf recht in de spiegel durven aankijken i...
Geplaatst door Hendrianus 7 uur en 18 minuten geleden
Vreemd dat mijn reacties op #1 en #2 nog gemeld zijn, wat is er toch aan de hand?
Geplaatst door Van Keulen 7 uur en 19 minuten geleden
@194 Het voorstel uit @177 is van 3 maanden voor de militaire operatie begon (dec 2021) , ze referee...
Geplaatst door Vageali6888 7 uur en 23 minuten geleden
Nou even afwachten hoe lang mijn reactie op #1 blijft staan.....................
Geplaatst door Van Keulen 7 uur en 28 minuten geleden
@35 Je vergelijkt Israel met onze democratie en grondwet, de grondrechten zullen daar ook vanwege de...
Geplaatst door Vageali6888 7 uur en 28 minuten geleden