REACTIES (56)
Reacties gesorteerd van oud naar nieuw
  • 07:22
    11 Jan '25
    @1 | Bram Brabant
    4 weken en 12 uur geleden
    Nu maar eens hopen dat de politie wel optreed zoals bij de corona demonstraties. 

    Dus rammelen. 
    -4 11
    @1
  • 08:30
    11 Jan '25
    @2 | Querido
    4 weken en 11 uur geleden
    @1  

    Bij alle demonstraties hanteert de politie dezelfde richtlijnen, namelijk : een vreedzame demo wordt vreedzaam afgehandeld, en een niet-vreedzame demo wordt niet-vreedzaam beëindigd.

    Lijkt me allemaal heel erg begrijpelijk.
    -9 3
    @2
  • 08:39
    11 Jan '25
    @3 | Bram Brabant
    4 weken en 10 uur geleden
    @2 wanneer bijvoorbeeld de corona demonstranten de A12 bezet zouden houden gingen ze niet met een plantenspuit de demonstranten verwijderen. 

    Maar volle bak met die waterwerper.  Dat is een verschil. 
    -3 8
    @3
  • 09:02
    11 Jan '25
    @4 | Querido
    4 weken en 10 uur geleden
    @3  

    De mensen van XR hebben het slim opgezet. De demonstranten krijgen een opleiding waardoor ze precies weten wat ze wel en niet mogen doen. Er zit een batterij advocaten achter die alle jurisprudentie over het recht om te demonstreren hebben uitgeplozen. Kortom : het zit juridisch helemaal dichtgetimmerd.

    Het resultaat daarvan is dat de demonstranten van XR welhaast onaanraakbaar zijn geworden.

    Ze zijn niet in absolute zin untouchable, want ook XR demonstranten zijn voor de rechter gebracht. Bijvoorbeeld ging dat over de organisatoren die mensen opriepen om naar de A12 te komen - die werden vervolgd vanwege opruiing. En ook de demonstranten die bij het begin van de demo het autoverkeer tot stoppen dwongen werd het verstoren van de orde en het in gevaar brengen van het verkeer ten last gelegd. (Overigens geen idee hoe die rechtszaken zijn afgelopen - daar hoor je weinig over).

    Het kernpunt is de afweging van het demonstratierecht ten opzichte van zaken als openbare orde en verkeersveiligheid. Als dan de overlast van een stukje bezette weg als de A12 tegenover het demonstratierecht wordt gelegd in de weegschaal, dan wint een vreedzaam demonstratierecht het.
    -8 4
    @4
  • 10:05
    11 Jan '25
    @5 | Snorrie
    4 weken en 9 uur geleden
    Even met een waterwerper zorgen dat ze doorweekt raken en ze dan de rest van de dag daar mooi laten zitten.
    -4 5
    @5
  • 10:16
    11 Jan '25
    @6 | Querido
    4 weken en 9 uur geleden
    @5  

    Zeker, in de zomer werd het regenbuitje wel als prettig ervaren, maar nu in de winter komt dat anders aan. Maar ik ben bang dat daar ook wel kledingvoorschriften voor te verzinnen zijn.

    Iets anders zou kunnen zijn om het stopverbod op snelwegen daadwerkelijk te handhaven 😇
    Gemeld -4 4
    @6
  • 10:29
    11 Jan '25
    @7 | Marrie
    4 weken en 9 uur geleden
    @4  

    Dat lijkt me geen vreedzame demonstratie toe als je anderen op de openbare hindert,en belet om zijn weg te volgen.

    De demonstranten kunnen ook op de stoep of pleinen  demonstreren, automobilisten kunnen dat niet.
    -3 9
    @7
  • 10:35
    11 Jan '25
    @8 | Nicks
    4 weken en 8 uur geleden
    Het wordt tijd dat hier nu voor eens en altijd een einde aan wordt gebracht. Demonstreren prima maar dan uitsluitend op hè Malieveld. Gaat men de A12 (of andere wegen) blokkeren, dan onverwijld oppakken en een week achter de tralies. Het moet simpelweg afgelopen zijn. 
    -2 10
    @8
  • 10:53
    11 Jan '25
    @9 | Querido
    4 weken en 8 uur geleden
    @7   Marrie

    Er zijn gewoon sterke rechten en er zijn zwakke rechten. Onze grondrechten zijn sterke rechten. Het recht om te demonstreren of protesteren of te staken zijn sterke rechten - die kunnen alleen maar sterk zijn als je daadwerkelijk een punt kunt maken.

    Het heeft geen enkele zin om te demonstreren op het Malieveld of het strand van Scheveningen - omdat je daar niet gehoord wordt, geen aandacht krijgt, geen effect hebt. Kortom - je recht om te demonstreren is dan nutteloos.

    Vandaar dat er gedemonstreerd wordt op plekken en tijdstippen die wél impact hebben.  Anti-zwarte-piet juist tijdens de Sinterklaasoptocht, vóór klimaatmaatregelen juist op een snelweg, anti-corona juist zónder mondkapjes en zonder 1,5 meter afstand, anti stikstof maatregelen van boeren in optochten richting Den Haag - juist bedoeld om heel veel te verstoren.

    Uiteraard geeft het vaak hinder en onrust. Maar het is een belangrijk recht. Het recht om je stem te laten horen op een manier die écht gehoord wordt.

     
    Gemeld -6 2
    @9
  • 13:39
    11 Jan '25
    @10 | Nicks
    4 weken en 5 uur geleden
    @9 Als demonstreren op het Malieveld geen effect zou hebben is dan heel jammer, maar geen enkele wet dicteert dat een demonstratie effect moet hebben. Dus de beperking snelwegen ongemoeid te laten is gerechtvaardigd. Daarom overtreders hard aanpakken, anders herhaalt het zich steeds.
    Gemeld -2 9
    @10
  • 13:49
    11 Jan '25
    @11 | Hendrianus
    4 weken en 5 uur geleden
    Het is fris weer, dus even sproeien met een waterwerper doet wonderen. En alsjeblieft niet weer dat suffe wegdragen en in bussen afvoeren, zij hebben benen en kunnen lopen. 
    Gemeld -3 7
    @11
  • 13:57
    11 Jan '25
    @12 | Hendrianus
    4 weken en 5 uur geleden
    @9 XR maakt te vaak gebruik van die sterke rechten. En dan gaat het wringen met de rechten van anderen, mankracht politie en kosten. Deze demo was verboden dus een ieder die deelneemt is strafbaar. Dat dat te weinig gebeurt is vanwege onvoldoende mankracht en de te verwachten rechtszaken die XR dan aanspant.

    Rest alleen de harde olossing van de waterwerper en de lange lat. Het gezeik op de A12 moet maar eens afgelopen zijn. Niet weggaan betekent meppen en zeiknat spuiten.
    Gemeld -3 9
    @12
  • 15:29
    11 Jan '25
    @13 | Querido
    4 weken en 4 uur geleden
    @12  

    Ik heb geprobeerd e.e.a. uit te leggen, meer niet.
    -6 1
    @13
  • 16:22
    11 Jan '25
    @14 | Bram Brabant
    4 weken en 3 uur geleden
    Waterkanon is ingezet.  Mooi, zeker met deze temperaturen. 👌👌👌👌
    -3 10
    @14
  • 16:32
    11 Jan '25
    @15 | Reconquista
    4 weken en 3 uur geleden
    @14

    Zal wel weer het fluwelen nevelstraaltje zijn maar zelfs dat voelt nu ijskoud aan. 😊 XR noemt het gebruik van het waterkanon onverantwoord met dit weer:

    [https://x.com/NLRebellion/status/1878073634738020435?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1878073634738020435%7Ctwgr%5Ea465d94f87e6dfb6dea9b612a6da3278fbcc36a5%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fbinnenland%2Flive-laatste-demonstranten-van-de-weg-gehaald-na-xr-blokkade-op-de-a12ad1e9cd8%2F]

    Die huilstruiken zijn er nog toe in staat om de overheid of politie aan te klagen omdat ze verkouden zijn geworden. 
    -3 9
    @15
  • 16:40
    11 Jan '25
    @16 | Bennie Van Gist...
    4 weken en 2 uur geleden
    Zelfs vreedzame demonstranten mogen van bepaalde mensen  lijfstraffen krijgen. Terwijl het klimaat  ons allemaal aan gaat.
    Gemeld -13 3
    @16
  • 16:45
    11 Jan '25
    @17 | Snorrie
    4 weken en 2 uur geleden
    Indien die vreedzame demonstranten er heel bewust voor zorgen dat de aanrijtijden van de hulpdiensten toe nemen dan mogen ze zeker lijfelijk gecorrigeerd worden.
    -1 9
    @17
  • 17:04
    11 Jan '25
    @18 | Reconquista
    4 weken en 2 uur geleden
    @16

    Willekeurige en onschuldige mensen de doorgaan ontzeggen, hulpdiensten de weg blokkeren en vernielingen aanrichten op het wegdek vind jij wel vreedzaam?! 😊 
    -3 10
    @18
  • 17:17
    11 Jan '25
    @19 | Benbenieuwd
    4 weken en 2 uur geleden
    @15 Hopelijk vriest die waterstraal op en word het daar spekglad. Kunnen we eens lachen als die gekken onderuit gaan.
    Gemeld -3 11
    @19
  • 17:18
    11 Jan '25
    @20 | Bennie Van Gist...
    4 weken en 2 uur geleden
    @18   Tja, actie voeren moet wel een beetje effect hebben. Maar dat kan gewoon vreedzaam dus.

    Ik vind mensen, die zorgen hebben om het klimaat, een waterkanon op hun lijf gunnen een beetje sadistisch. En zo vinden we allemaal wat.
    Gemeld -12 3
    @20
  • 17:19
    11 Jan '25
    @21 | Bennie Van Gist...
    4 weken en 2 uur geleden
    @19   Lachen man, laten we alle andersdenkenden laten struikelen. 
    Gemeld -10 4
    @21
  • 17:55
    11 Jan '25
    @22 | Reconquista
    4 weken en 1 uur geleden
    @20

    Ze zijn ook niet verplicht om voor dat waterkanon te gaan staan. Ze zijn eerst herhaaldelijk gewaarschuwd en als ze dan toch blijven staan is dat hun eigen schuld. 
    -1 7
    @22
  • 18:07
    11 Jan '25
    @23 | Bennie Van Gist...
    4 weken en 1 uur geleden
    @22   Zeker. Ik heb dan ook vooral commentaar op het sadisme.
    Gemeld -7 3
    @23
  • 18:08
    11 Jan '25
    @24 | Querido
    4 weken en 1 uur geleden
    @22

    Natuurlijk zijn ze wel verplicht om voor dat waterkanon te gaan staan.  Een beetje demonstrant heeft hart voor de zaak en gaat tot hij/zij erbij neervalt.
    -2 4
    @24
  • 18:10
    11 Jan '25
    @25 | Marrie
    4 weken en 1 uur geleden
    Waardeloos volk die demonstranten , ze hinderen de hulpdiensten zeals ambulances, die nu moeten om rijden 😡.

    De politiek en justitie  die dit allemaal maar laten gebeuren, moeten zich rot schamen dat ze geen prioriteiten durven te stellen met dat zooitje snelweg klevers. 
    -3 7
    @25
  • 18:21
    11 Jan '25
    @26 | Querido
    4 weken en 1 uur geleden
    Het lijkt erop dat er nu een nieuwe fase is ingezet.

    Een burgemeester heeft maar een beperkt aantal tools om het demonstratierecht te beperken. Dat zijn met name : de openbare orde, de verkeersveiligheid en de volksgezondheid.

    Met de openbare orde en de verkeersveiligheid kwamen de burgemeesters niet ver -> dat werd door de rechters van tafel geveegd.  Nu dus de volksgezondheid. De aanrijtijden van de hulpdiensten.

    Kijken wat de rechter daarvan vindt.
    Gemeld -4 3
    @26
  • 18:29
    11 Jan '25
    @27 | Marrie
    4 weken en 1 uur geleden
    @26

    Er kunnen  dodelijke situaties ontstaan , als  de ambulances niet op tijd bij spoedgevallen kunnen komen.

    Maar daar staat niemand blijkbaar bij stil. De demonstranten niet en de Gemeente ook niet.

    Hersenloos egoïstisch volk.
    -3 8
    @27
  • 19:01
    11 Jan '25
    @28 | Hendrianus
    4 weken en 31 minuten geleden
    En weer die suffe karretjes om die lui af te voeren. Niet te geloven. 
    -3 5
    @28
  • 19:03
    11 Jan '25
    @29 | Snorrie
    4 weken en 29 minuten geleden
    @20

    Dat is totaal niet sadistisch.

    Meer mensen het zelfbeschikkingrecht gunnen. Ze waren meerdere malen gewaarschuwd dat er actie ondernomen zou worden. En zo'n waterwerper is dusdanig groot dat hij direct opvalt.

    Dus mochten die lui de consequenties van hun keuzes zelf ervaren.
    -5 5
    @29
  • 19:06
    11 Jan '25
    @30 | Querido
    4 weken en 27 minuten geleden
    @27  

    Het gaat om de afweging van rechten. Rechten die mensen hebben.

    Een voorbeeld. De suffragettes vochten voor het vrouwenkiesrecht, dat was behoorlijk revolutionair.  Ze hielden  demonstraties en noem maar op. Toch hebben ze hun zin gekregen - en wij vinden dat allemaal een verworvenheid,  Soms moet er een spaak in het wiel gestoken worden voor we een stapje verder komen. Het zijn de rechten waar we gebruik van mogen maken. Count your blessings.

    Die rechten zijn niet absoluut - dat zie met het waterkanon. Maar ze zijn wel uiterst belangrijk. Zonder dat soort rechten zijn we aan de goden overgeleverd.
    -1 5
    @30
  • 19:15
    11 Jan '25
    @31 | Bennie Van Gist...
    4 weken en 17 minuten geleden
    @29   Je lijkt er anders best van te genieten op @5 .
    Gemeld -6 4
    @31
  • 19:27
    11 Jan '25
    @32 | Hendrianus
    4 weken en 6 minuten geleden
     Als je de blauwe kaart vergeet te plaatsen, als je volkomen vreedzaam op een plek geparkeerd staat en niemand in gevaar brengt of tot last bent, kost je dat 110 Euro plus administratie kosten. 

    Sluit je je aan bij een verboden demonstratie, blokkeer je de A12 en weiger je te vertrekken dan wordt je op een karretje gelegd, naar een bus gebracht en afgevoerd. Het kost hen geen cent! 

    Het demonstratierecht wordt door XR flink opgerekt gezien de herhaalde demo's op met name de A12. De demo van vandaag was verboden en dan kan toch demonstreren niet zonder sanctie blijven. Dokken moeten ze.
    -1 5
    @32
  • 19:31
    11 Jan '25
    @33 | Snorrie
    4 weken en 1 minuut geleden
    @31

    Klopt.

    Ik ben blij als mensen datgene krijgen waar ze om vragen en ook verdienen.

    En ook XR mag er blij om zijn want het zorgt weer voor extra publiciteit.
    -3 2
    @33
  • 19:45
    11 Jan '25
    @34 | Marrie
    3 weken en 6 dagen geleden
    @30

    Afwegingen hadden al lang geleden gemaakt moeten worden door justitie, Gemeenten en de demonstranten.

    Hoever  kan en mogen ze   gaan als de hulpverlening in gevaar komt ? 

    Er zijn volgens mij gewoon grenzen van gezond verstand en strafrecht overschreden.

    Stel dat er patiënten in gevaar zijn gekomen of zijn overleden ?  
    -4 6
    @34
  • 19:51
    11 Jan '25
    @35 | Nicks
    3 weken en 6 dagen geleden
    Ik hoor net op het nieuws dat et maar 11% van de ondervraagden begrip toont voor het bezetten van de A12! Dat moet 'Den Haag' toch aan het denken zetten? Tot nu toe is het dlap ingrijpen est leidt tot niets want de volgende keer gebeurt het weer.
    -4 5
    @35
  • 19:52
    11 Jan '25
    @36 | Nicks
    3 weken en 6 dagen geleden
    @35 ...slap ingrijpen en het leidt tot niets...
    -4 5
    @36
  • 20:07
    11 Jan '25
    @37 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 6 dagen geleden
    @33   Dus toch sadistisch.
    Gemeld -7 4
    @37
  • 20:26
    11 Jan '25
    @38 | Duurendaalsdoch...
    3 weken en 6 dagen geleden
    @4 , @9 Querido

    @12 Hendrianus

    Volgens Roger Hallam, een van de oprichters van XR, is het doel van de organisatie politie en justitie door acties uit te putten, zodat dezen naar de regering stappen. De regering wordt op die wijze gedwongen een akkoord te sluiten met de activisten. Anders houden de acties niet op: chantage.   Zo wordt maatschappelijke verandering afgedwongen. Nevendoel van deze vorm van  milieu-activisme is dat het parlement wordt gepasseerd en de democratie terzijde geschoven.

    De middelen van XR en Just Stop Oil om beide doelen te bereiken zijn: 1. het demonstratierecht dat gekoppeld wordt aan de macht van het getal ter plekke (de aantallen demonstranten en de hoeveelheid politietroepen en andere spoeddiensten die zij kunnen binden), de tijdsduur  (zo lang mogelijk een plek bezet houden),  het hinderen van overige burgers , economie  en diensten.  2. het opzettelijk en voortdurend opzoeken en overschrijden van de grenzen van de wet. Dit laatste in de hoop dat in gedingen rechters tegenstrijdige uitspraken doen of jurisprudentie ontstaat die het demonstratierecht voor activisten oprekt (vandaar voortdurende klachten over 'politiegeweld').   3. zoals gezegd chantage van de regering door uitputting van het politie- en justitieapparaat (tijd en aantallen arrestaties van activisten; aantallen rechtszaken), zodat tevens de kapitalistische democratie en maatschappijordening in diskrediet kan worden gebracht.

    Wat Hallam en de organisatie van XR overduidelijk voorstaan is misbruik van het democratische demonstratierecht en om het demonstratierecht tegen de democratie en het gekozen parlement  te keren.  

    Daadwerkelijk zijn er door toedoen van o.a. XR  stemmen opgegaan het demonstratierecht in te perken.  Dit laatste is de verkeerde weg. Het Grondrecht van Demonstreren mag voor  democratisch gezinde burgers niet worden ingeperkt als gevolg van systematisch misbruik door antidemocratisch gezinde extremisten.

    Het Demonstratierecht is een Grondrecht. Overheden hebben de plicht demonstraties zoveel mogelijk te faciliteren. In de afweging moeten rechters echter ook meewegen:

    1. of wetten worden overtreden, zodat de demonstratie onwettig is.

    2. of door de plaats waar de demonstratie wordt gehouden andere rechten van burgers in de openbare ruimte in gevaar worden gebracht. Bijv. of zij economische schade lijden, of zelf verhinderd worden een andere demonstratie te bezoeken (zoals op 11 maart  het geval was met de demonstratie van boeren in het Zuiderpark Den Haag , terwijl XR strategisch de A12 blokkeeerde),  of gezondheidsschade (hulpdiensten als brandweer en ambulances worden gehinderd).  Deze laatste gevolgen kunnen al gauw disproportioneel zijn.

    3. de duur van de demonstratie. Een demonstratie is een vergadering van burgers die willen dat hun mening wordt gehoord. Dat kan iets anders worden, wanneer die mening is gehoord, maar de samenloop voortduurt. Deze neemt dan het karakter aan van een bezetting, die alleen nog tot doel heeft te verhinderen dat andere burgers hun (grond)rechten in de openbare ruimte kunnen uitoefenen.    Zie het vorige punt. Hier komt ook het punt in het geding dat door het beslag dat opzettelijk op de tijd van politie en justitie wordt gelegd, anderen elders mogelijk in gevaar worden gebracht.

    DvD
    -5 6
    @38
  • 20:28
    11 Jan '25
    @39 | Duurendaalsdoch...
    3 weken en 6 dagen geleden
    Overigens Roger Hallam is vorig jaar veroordeeld tot 5 jaar gevangenisstraf. Mede-extremisten kregen lagere straffen:

    "Roger Hallam, Daniel Shaw, Louise Lancaster, Lucia Whittaker De Abreu and Cressida Gethin were found guilty last week of conspiracy to cause a public nuisance for coordinating direct action protests on the M25 over four days in November 2022."

    In oproepen aan activisten en medestanders zei Hallam dat hij en zijn medeorganisatoren zich tot doel stelden om de grootste verkeerschaos in de moderne geschiedenis van het VK te veroorzaken.  De actie beoogde de regering te dwingen tegemoet te komen aan de eis van Just Stop Oil: geen winning van olie of gas meer in de Noordzee.

    Motivatie van de rechter:

    " You have appointed yourselves as the sole arbiters of what should be done about climate change, bound neither by the principles of democracy nor the rule of law.

    "And your fanaticism makes you entirely heedless of the rights of your fellow citizens. You have taken it upon yourselves to decide that your fellow citizens must suffer disruption and harm, and how much disruption and harm they must suffer, simply so that you may parade your views."

    Bron:   [https://www.theguardian.com/environment/article/2024/jul/18/five-just-stop-oil-supporters-jailed-over-protest-that-blocked-m25]

    Een niet onomstreden oordeel en uitgesproken buiten de EU, maar het ligt er wel. Het kan zijn dat rechters ingrijpen. En streng ook: een uitspraak die een geheel andere kant op gaat dan oprekking van de rechten voor activisten/extremisten

    DvD
    -5 5
    @39
  • 21:11
    11 Jan '25
    @40 | Snorrie
    3 weken en 6 dagen geleden
    @37

    Nou nee.

    Een sadist zou kiezen voor kokend zout water en daarna voor wat flinke stroomstoten. Let wel , geen dodelijke amperages.
    Gemeld -5 3
    @40
  • 21:38
    11 Jan '25
    @41 | Nicks
    3 weken en 6 dagen geleden
    @40 Misschien geen dodelijke amperages maar een stroomstoot van 220V doet wonderen. 
    Gemeld -4 4
    @41
  • 22:22
    11 Jan '25
    @42 | Snorrie
    3 weken en 6 dagen geleden
    @41

    Dat voelt niemand.

    Een veeprikker geeft stootjes van 5000v en een redelijk schrikdraad iets van 8000v.

    Net voldoende om de boodschap over te brengen.
    -4 3
    @42
  • 22:51
    11 Jan '25
    @43 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 6 dagen geleden
    @40   @42    Je bent niet erg geloofwaardig. 
    Gemeld -7 4
    @43
  • 11:42
    12 Jan '25
    @44 | Snorrie
    3 weken en 6 dagen geleden
    @43

    Hierbij doel je op wat een sadist zou doen of het voltage van die apparaten?

    En geloofwaardigheid in een artikel over XR is een beetje lachwekkend.

    Die lui hebben totaal geen probleem met het gebruik van fossiel maar ageren alleen tegen de financiën ervan.

    Hebben ook totaal geen oog voor de milieuschade die ze veroorzaken met hun acties.
    Gemeld -3 5
    @44
  • 16:30
    12 Jan '25
    @45 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 6 dagen geleden
    @44   Ik doel op dit draadje op de manier  waarop deze klimaatactivisten  aangepakt zouden moeten worden, volgens mensen die het niet met hen eens zijn. 

    Verder zou ik niet zo stellig durven te beweren waar al die activisten al dan niet oog voor of problemen mee hebben. Ik spreek maar af en toe met één van hen. 
    Gemeld -6 3
    @45
  • 16:37
    12 Jan '25
    @46 | Snorrie
    3 weken en 6 dagen geleden
    @45

    Het niet mee eens zijn gaat vooral over de manier waarop ze hun  doel willen bereiken.

    Demonstreren is 1 ding maar andere mensen hinderen of in gevaar brengen is een ander verhaal.
    -2 1
    @46
  • 16:43
    12 Jan '25
    @47 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 6 dagen geleden
    @46   Het is natuurlijk helemaal prima dat je er zo over denkt. Nogmaals, mijn commentaar slaat op de manier waarop sommige mensen menen dat klimaatactivisten aangepakt moeten worden. Het liefst moeten die fysiek zoveel mogelijk lijden, geloof ik. Daar ben ik niet zo van.
    Gemeld -8 3
    @47
  • 12:42
    13 Jan '25
    @48 | Reconquista
    3 weken en 5 dagen geleden
    @47

    Tja als je de straat op gaat om mensen te treiteren dan moet je ook geen applaus, bloemetjes en taart terug verwachten. Dat lijkt me niet meer als logisch. Als je mensen op straat de vrije doorgang verspert dan kan je verwachten dat ze daar boos om worden. 
    -3 6
    @48
  • 13:55
    13 Jan '25
    @49 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 5 dagen geleden
    @48 Daar mag je best boos om worden hoor. Ik heb overigens niet beweerd dat klimaatactivisten taart, bloemetjes en applaus zouden moeten krijgen. Ik zeg alleen dat lijfstraffen ook weer niet nodig zijn, zoals sommigen het graag zouden zien. Ik zie het al zeg, dat ik iedereen waar ik het niet mee eens ben een afranseling zou gunnen. Zo zit ik gelukkig niet inelkaar. 
    Gemeld -5 4
    @49
  • 14:21
    13 Jan '25
    @50 | Snorrie
    3 weken en 5 dagen geleden
    @49

    Dit was blokkade 39.

    Dus 39 gedwongen verwijderingen wat een grote maatschappelijke schadepost heeft opgeleverd.

    En als je het na 39 keer nog niet weet dan kan je toch spreken van een extreem gebrek aan begrijpend vermogen.

    Helemaal omdat het totaal niets uit haalt.
    Gemeld -4 2
    @50
  • 14:44
    13 Jan '25
    @51 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 5 dagen geleden
    @50   En dat ram je er dan lijfelijk in. Dat helpt wel.
    Gemeld -4 4
    @51
  • 15:13
    13 Jan '25
    @52 | Snorrie
    3 weken en 5 dagen geleden
    @51

    Mogelijk.

    Wat moet je anders met mensen die het na 39 keer uitleggen en verwijderen nog steeds niet begrijpen?

    De instellingen waar dat soort mensen vroeger terecht konden zijn allemaal weg bezuinigd.

    Zelfde principe als vee. Je kan 100 keer zeggen dat ze ergens niet mogen komen maar dat helpt niet.

    1 of 2 keer tegen schrikdraad aanlopen en het is opgelost.
    Gemeld -4 1
    @52
  • 16:40
    13 Jan '25
    @53 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 5 dagen geleden
    @52   Dus klimaatactivisten zijn psychisch niet okay en wie geen adequate hulp kan krijgen moet maar lijfelijk gestraft worden. Het wordt steeds gekker, dus ik zal het hier maar bij laten.
    Gemeld -1 3
    @53
  • 16:44
    13 Jan '25
    @54 | Snorrie
    3 weken en 5 dagen geleden
    @53

    Het zijn dus geen klimaatactivisten. Die zouden werk maken van maatregelen die de klimaatschade zouden beperken.

    Dit zooitje ongeregeld zeikt alleen maar over subsidies in de hoop dat heel veel dingen onbetaalbaar worden voor normale mensen.
    -3 2
    @54
  • 16:55
    13 Jan '25
    @55 | Bennie Van Gist...
    3 weken en 5 dagen geleden
    @54   Dan heb je het niet goed begrepen.  Maar waarschijnlijk ga jij nu zeggen dat ik het mis heb. Etcetera etcetera... Hier gaan we het niet over eens worden. Amen. 😏
    Gemeld -3 3
    @55
  • 17:44
    13 Jan '25
    @56 | Zwahiliburger
    3 weken en 5 dagen geleden
    Al die blokkades verbroederen wel XD Steeds meer mensen hebben een hekel aan al die blokkades.

    Nu is het idee dat als je er een hekel aan hebt dat je dan druk op de overheid voert zodat er verandering komt :). Maar in de praktijk gaat het meer van : Klote activisten. XD
    -3 2
    @56
Help mee Nu Jouw Nieuws .nl te laten groeien door deze pagina te delen op social media. Dank je wel!
INTERESSANT
GEMEENTEN ONTKOMEN NIET AAN BEZUINIGEN: 'OZB ZOU VOLGEND JAAR
Een verhoging van de ozb van 40%: dat is zo'n beetje de enige manier waarop gemeenten ook de komende jaren hun dienstverlening ...
Bron: www.ad.nl
TRUMP IS KLAAR MET DINERS IN 'OUDE, VERROTTE TENTEN' EN WIL BALZ
De Amerikaanse president Donald Trump heeft voorgesteld om een balzaal van 100 miljoen dollar te bouwen in het Witte Huis....
Bron: www.destentor.nl
LINKS MOET HET ROOKGORDIJN VAN YESILGöZ WEGBLAZEN MET RADICALE
Links Nederland heeft een probleem. Het opereert nog immer verdeeld. ...
Bron: www.bnnvara.nl
Honderdduizenden Duitsers demonstreren tegen AfD
In Duitsland zijn vandaag honderdduizenden mensen de straat op gegaan om te demonstreren tegen de uiterst rechtse partij Altern...
Bron: www.rtl.nl
Stradivarius gaat voor 11 miljoen dollar van de hand
Een Stradivariusviool uit 1714 is op een veiling in New York van eigenaar gewisseld voor ruim 11 miljoen dollar. Het zeldzame i...
Bron: www.rtl.nl
LAATSTE REACTIES
@27  Daar heb je wel gelijk in. Een stel dat zoveel moeite moet doen om hun kinderwens te laten v...
Geplaatst door Querido 1 minuut en 26 seconden geleden
Wat een nobel plan van August Hans den Boef … voor 1961. Zijn maatschappij is die van mijn grootou...
Geplaatst door Duurendaalsdoch... 6 minuten en 20 seconden geleden
@2  Zelf pleit ik al decennia voor een landsgrenzen loze wereld ,  geregeerd niet door macht(sver...
Geplaatst door Dfcte Burger 18 minuten geleden
Homo's kunnen wel degelijk kinderen krijgen zonder kostbare medische ingrepen. Om het grof te z...
Geplaatst door Nouja Uh 25 minuten en 28 seconden geleden
@1  Precies. Goed te merken dat er velen opstaan tegen extreemrechts.  Godzijdank zijn er nog men...
Geplaatst door Bennie Van Gist... 27 minuten en 14 seconden geleden
@36  En de mensen met iets meer dan "weinig inkomen" krijgen geen of heel weinig huursu...
Geplaatst door Querido 29 minuten en 31 seconden geleden
In sport is een verschil in sportprestatie tussen mannen en vrouwen natuurlijk oneerlijk.  Dat word...
Geplaatst door Querido 35 minuten en 6 seconden geleden
@24  Er is steeds vaker mogelijk om de kinderwens van mensen te vervullen. Gelukkig maar. Er zijn...
Geplaatst door Bennie Van Gist... 49 minuten en 13 seconden geleden
@34 Ja en. Dan wordt de huur hoger, en de mensen met weinig inkomen worden dan via de huursubsidie g...
Geplaatst door Nouja Uh 52 minuten en 10 seconden geleden
"In 1993 zijn er al richtlijnen opgesteld die stellen dat in alle fasen van het geneesmiddeleno...
Geplaatst door Nouja Uh 1 uur en 5 minuten geleden
@24  Moderne technieken?  Dit is toch gewoon een vrouw zo ver krijgen dat ze een eicel afstaat....
Geplaatst door Querido 1 uur en 14 minuten geleden
En zo te lezen bevalt dit hem goed, vooral zo houden. Als je iets niet mist, heb je het ook niet nod...
Geplaatst door Nouja Uh 1 uur en 22 minuten geleden
@1  Het is goed dat mensen een tegengeluid laten horen. Als je ergens tegen bent, moet je ook je...
Geplaatst door Querido 1 uur en 29 minuten geleden
@34  Eens. Hoewel je niet mag vergeten dat de hogere OZB ook in de (sociale) huurprijzen verwerkt...
Geplaatst door Querido 1 uur en 37 minuten geleden
Soms ben ik blij dat de geschiedenis zich herhaald , vandaag is zo'n dag in de hoop dat , de de...
Geplaatst door Dfcte Burger 1 uur en 38 minuten geleden