REACTIES (28)
Reacties gesorteerd van oud naar nieuw
  • 14:18
    16 Sep '24
    @1 | Reconquista
    2 weken en 3 dagen geleden
    De wereld is inderdaad voortdurend in beweging en woke is alweer op zijn retour. Als je dat nog steeds niet doorhebt leef je echt in een VARA bubbel. Sterker nog ik zie juist een opkomst van nieuw rechts en ik denk dat de woke beweging daar best wel een grote bijdrage aan heeft geleverd. 
    Gemeld -6 8
    @1
  • 14:32
    16 Sep '24
    @2 | Duveltje
    2 weken en 3 dagen geleden
    @1

    Welke woke beweging?
    Gemeld -9 5
    @2
  • 16:33
    16 Sep '24
    @3 | Reconquista
    2 weken en 3 dagen geleden
    @2

    Wat bedoel je? Weet je niet wat woke betekent? 
    -5 9
    @3
  • 19:48
    16 Sep '24
    @4 | Duurendaalsdoch...
    2 weken en 3 dagen geleden
    De 'wokes'  met wie ik gepoogd heb te discussiëren (op daartoe georganiseerde bijeenkomsten), gedroegen zich anders  dan het "vrijheid-blijheid-diversiteit-inclusiviteit" beeld dat de auteur van het artikel , René Romer,  hier schetst.

    De benadering van wokes waarop ik ben gestuit is: "De niet-woke  houdt zijn/haar mond. Wij vertellen hem hoe hij/zij zijn/haar leven leidt. Dat maken we met de grond gelijk en vallen hem/haar zo hard mogelijk persoonlijk aan".

    Weerleg je ze dan kalmpjes, dan begint het ene deel te kermen dat je hen door jouw woorden geestelijk beschadigt. Het zijn net sekteleden van wie het zieleheil in gevaar wordt gebracht door denkbeelden van buiten de religie.  Het andere deel, de woordvoerders, fulmineren tegen je vanwege jouw heiligschennis.

    Het 'woke' dat ik heb meegemaakt, is een totalitaire beweging, die bij andersdenkenden zoveel mogelijk op de persoon speelt,  hen zo diep mogelijk krenkt  en schijnheilig om hulp kermt, zodra men tegenspraak krijgt.  Morele chantage is het belangrijkste onderdeel van het 'woke'-truukje, zodat men zelf maximaal kan uitdelen  en de niet-woke monddood moet worden gemaakt.

    René Romer blijkt tegelijkertijd expert en belanghebbende op het gebied van diverse en inclusieve reclame. Dat maakt zijn artikel lastig te beoordelen.  Reclame maakt per definitie gebruik van standaardmotieven/stereotypen. De voorbeeldpersonen, paartjes of gezinnetjes worden altijd vrolijk van hun keuze of dolblij van merk 'X'.

    Diversiteit/inclusiviteit is dan een middel om de stereotypen geen stereotypen te  doen lijken.

    Wat de inclusieve of diverse boodschappen zelf betreft: als de commercial slecht gemaakt is of veel herhaald wordt , wekt deze nog steeds ergernis op.   Als het merk achter de commercial of als de boodschap ongeloofwaardig overkomt, is de oogst eveneens ergernis.  Of als men een politiek standpunt opdringt.

    In mijn geval maakt de ervaring met 'wokes' de zaak er niet beter op.  Maar als een reclamespot ergert of het achterliggende merk ongeloofwaardig maakt, kun je als klant nog altijd besluiten het product of de dienst  aan je voorbij te laten gaan. Voor de liefhebbers.

    DvD
    -5 8
    @4
  • 13:26
    17 Sep '24
    @5 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    @3

    "Woke" ofwel wakker, komt uit het Engels, toch?

    Het wordt gebruikt om iemand te beschrijven die zich bewust is van sociale en raciale problemen. Bijvoorbeeld, iemand die "woke" is, maakt zich zorgen over (rechts)ongelijkheid en onrecht. Ik ben dus duidelijk woke. Er is teveel ongelijkheid en oa de PVV streeft naar een nog veel grotere ongelijkheid.

    Hun aanhang zijn veelal unwoke of asleep. Blind voor ongelijkheid en zich dus niet bewust van sociale en raciale problemen. Ze ontkennen die laatstgenoemde feiten dan ook met verve. Eigenlijk zou je het ook gewoon "onwetend" of meer toepasselijk "onverschillig" kunnen noemen.

    Maar voel je niet aangesproken. Je weet zelf of je woke of unwoke bent.

    Ik ga prat op het woke zijn.
    Gemeld -5 5
    @5
  • 13:46
    17 Sep '24
    @6 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    Ik ben liever realistisch dan woke.

    Woke is onzin.

    En wat een anderdaarvan vind zal me mijn kont roesten.
    -4 7
    @6
  • 13:57
    17 Sep '24
    @7 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    @6

    Woke is absoluut geen onzin. Het betekent juist realiteitszin tonen door bewust te zijn van sociale en raciale kwesties. Het gaat erom te laten zien dat andere mensen er toe doen. Woke is niet een kwestie van 'ik, ik, ik', maar juist openstaan voor de meningen en ervaringen van anderen.
    Gemeld -8 4
    @7
  • 14:00
    17 Sep '24
    @8 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    @7

    In dat licht bezien, mag jij dus gewoon schrijven wat je goed acht en stel daarbij vooral je eigen mening tentoon. Het klinkt raar, maar juist dat is woke. Geen blad voor de mond nemen maar wel de ander respecteren.
    Gemeld -6 4
    @8
  • 14:07
    17 Sep '24
    @9 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
     mag jij dus gewoon schrijven wat je goed acht

    Ja dat mag ik en zoals gezegd wat jij daarvan vind zal mij mijn kont roesten.

    Woke mensen heb ik geen respect voor, mensen die denken mij hun wokeisme te moeten opdringen zullen mijn respect nooit krijgen.

    Doe die ogen maar eens open en kijk wat er om je heen gebeurt en waarom.

    Ik heb geen goed woord over voor woke gedoe.

    Woke mensen hebben ook vaak geen blad voor de mond maar ook geen respect voor een ander, die schelden/noemen anderen vanalles wat vies is.
    -3 7
    @9
  • 14:12
    17 Sep '24
    @10 | Bennie Van Gist...
    2 weken en 2 dagen geleden
    @9   Welnee, mensen die woke zijn willen juist rekening houden met anderen terwijl de unwoke vooral rekening willen houden met zichzelf.
    Gemeld -8 4
    @10
  • 14:16
    17 Sep '24
    @11 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @10 Ik hou ook rekening met anderen daar hoef ik niet woke voor te zijn.

    Maar ik vertik het om rekening tehouden met anderen die het willen opdringen.

    En verder heb ik geen respect voor mensen die niet respecy eisen maar het niet opbrengen  anderen te respecteren.

    Hier heb je een voorbeeld.

    [https://www.youtube.com/watch?v=aW1T9COY1sQ]

    fok woke.
    Gemeld -5 8
    @11
  • 14:16
    17 Sep '24
    @12 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    @9

    Ik begrijp dat je sterke gevoelens hebt over het onderwerp, maar ik denk dat het belangrijk is om te erkennen dat respect en openheid essentieel zijn in gesprekken over dit soort kwesties. We kunnen het oneens zijn over wat 'woke' inhoudt, maar dat betekent niet dat we elkaar niet met respect moeten behandelen. Misschien kunnen we proberen naar elkaars perspectieven te luisteren in plaats van te veroordelen en meteen van leer te gaan.
    Gemeld -7 5
    @12
  • 14:30
    17 Sep '24
    @13 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    Respect mag je verdienen.

    Je mag van mij zeggen wat je wilt maar verwacht geen respect voor hetgeen je zegt.

    Ik ben het niet eens met wat je zegt en ik verwacht ook geen respect voor wat ik zeg.

    Respect  eisen gaat er dus bij mij niet in.
    -5 8
    @13
  • 14:33
    17 Sep '24
    @14 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    @11

    Ik ben hier nog nooit tegenaan gelopen en jij waarschijnlijk ook niet, maar eerlijk gezegd vind ik Geert's reacties vaak overdreven. Kijk bijvoorbeeld naar zijn Fitwa-filmpje en zijn pogingen om moskeeën en de Koran te verbieden. Dit lijkt te botsen met onze grondwet en de internationale verdragen zoals het EVRM en UVRM, die Nederland niet alleen heeft ondertekend, maar ook heeft geratificeerd

    Besides, waar en waarom ging die iman zo uit zijn koekie, hier in Nederland? Denk het niet, want daar was vanuit justitie echt wel op gereageerd.
    Gemeld -7 5
    @14
  • 14:38
    17 Sep '24
    @15 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    @13

    Tja, ik heb respect voor jouw zienswijze. Ik heb respect voor jou als de persoon Truffelaar. Dat betekent nog niet dat ik het dan eens ben met jouw ideologieën of denkwijzen. 

    Wat ik al aangaf, iedereen heef recht op een eigen mening. Ik heb mijn koters respect voor oudere mensen bijgebracht. Dat betekent nog niet dat die mensen hun mogen verguizen.
    Gemeld -7 5
    @15
  • 14:48
    17 Sep '24
    @16 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @11 Ik heb niets met geert of die Bidet.

    Ik ben ik en doe mijn best een god mens te zijn, maar ik ben wel helemaal klaar met woke  en links.

    Ik zei het net al doe de ogen eens open en zie wat er om je heen gebeurt in Europa.

    Overal het blanke ras de schuld van geven idem klaar mee.

    Met niet mogen zeggen wat er speelt  klaar mee.

    Het gat in sommige Europese landen al zo ver dat men het gevang in moet voor jaren omdat er iets gezegd is waar woke  of links het niet mee eens is.

    Ik heb mijn dochter met opzet op vechtsport  gedaan, ook om te leren anderen te accepteren maar nog veel meer om zich te kunnen verdedigen.

    Ook bij haar mag je respect verdienen die krijgt niemand zomaar, en al helemaal niet omdat wokies dat willen.
    -4 7
    @16
  • 14:51
    17 Sep '24
    @17 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @15 Tja, ik heb respect voor jouw zienswijze. Ik heb respect voor jou als de persoon Truffelaar. Dat betekent nog niet dat ik het dan eens ben met jouw ideologieën of denkwijzen. 

     Dat verwacht ik ook niet .
    -4 7
    @17
  • 15:25
    17 Sep '24
    @18 | Bennie Van Gist...
    2 weken en 2 dagen geleden
    @11 Ik zie het verband tussen jouw linkje en woke niet.
    Gemeld -5 5
    @18
  • 15:29
    17 Sep '24
    @19 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @11 Dat is niet mijn probleem.

    Misschien kan Susan Neiman je daarmee helpen.
    -4 5
    @19
  • 15:36
    17 Sep '24
    @20 | Bennie Van Gist...
    2 weken en 2 dagen geleden
    @19   Ik ga er even vanuit dat je mij aanspreekt. 

    Jij wilt mij iets duidelijk maken met een linkje maar het linkje gaat niet over het topic. 

    Ik moet een ander dan maar om hulp vragen. Maar het is jouw linkje. Waarom suggereer je dat het mijn probleem zou zijn terwijl jij degene bent die met links en woke problemen hebt?
    Gemeld -6 4
    @20
  • 15:40
    17 Sep '24
    @21 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @20 Er staat duidelijk bij VOORBEELD.

    Er wordt hier  gesproken over respect.

    Ik laat mensen zien die respect eisen maar het niet geven.

    Misschien snap je het zo wel.

    Verder ben ik ook met jou en je eeuwige gezeur klaar.
    -4 6
    @21
  • 15:47
    17 Sep '24
    @22 | Bennie Van Gist...
    2 weken en 2 dagen geleden
    @21   Dat komt goed uit. Ik ben altijd gauw klaar met mensen die met het verkeerde been uit bed zijn gestapt. Als je nou geen zin hebt om tegengas te krijgen op een discussieforum zou je er misschien beter wegblijven.
    Gemeld -6 3
    @22
  • 15:59
    17 Sep '24
    @23 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @22 Geef gerust tegengas ok daar geef ik niets om.

    Ik  was niet met jou in discussie dus misschien moet je je er gewoon niet mee bemoeien.
    Gemeld -5 6
    @23
  • 16:31
    17 Sep '24
    @24 | Bennie Van Gist...
    2 weken en 2 dagen geleden
    @23   Want dat doe jij ook nooit, wou je zeggen. 😂
    Gemeld -5 5
    @24
  • 16:37
    17 Sep '24
    @25 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @24 Dat wou ik niet zeggen, anders zeg ik dat wel.
    Gemeld -4 5
    @25
  • 16:40
    17 Sep '24
    @26 | Bennie Van Gist...
    2 weken en 2 dagen geleden
    @25   Je snapt me vast wel. Je doet gewoon onaardig. Ik laat het erbij. 
    Gemeld -6 5
    @26
  • 16:52
    17 Sep '24
    @27 | Truffelaar
    2 weken en 2 dagen geleden
    @26 Ik doe het niet alleen, ik heb er voor gekozen.
    Gemeld -4 6
    @27
  • 00:26
    18 Sep '24
    @28 | Duveltje
    2 weken en 2 dagen geleden
    Gemeld -2 1
    @28
Help mee Nu Jouw Nieuws .nl te laten groeien door deze pagina te delen op social media. Dank je wel!
INTERESSANT
PVV-KAMERLEDEN VERDIENEN 141.000 EURO PER JAAR MET NIKS DOEN
Het allereerste dat de coalitiepartijen beloven in hun Hoofdlijnenakkoord is dat "de hardwerkende Nederlanders" er op vooruit moeten gaan. B...
Minister Faber wil asielzoekers waarschuwen met borden bij azc's: 'Hier werken we aan uw terugkeer'
Minister van Asiel en Migratie Marjolein Faber (PVV) heeft op haar reis naar Denemarken het idee opgedaan om waarschuwingsborden bij Nederla...
TROUW: ASIELNOODMAATREGEL VERMINDERT INSTROOM MET MAXIMAAL 0,3 PROCENT
De enige regeling uit de asielnoodwet die onmiddellijk effect kan hebben, is het beperken van nareizen door meerderjarige kinderen. Volgens ...
EUROPESE COMMISSIE DAAGT HONGARIJE VOOR HOF OM OMSTREDEN WET
De Europese Commissie daagt Hongarije voor het Europees Hof van Justitie vanwege de omstreden wet voor de "bescherming van de soevereiniteit...
Ontvoerde jezidi-vrouw na tien jaar bevrijd tijdens 'geheime missie' in Gaza
Een 21-jarige jezidi-vrouw die tien jaar geleden in Irak werd ontvoerd door Islamitische Staat (IS) is tijdens een geheime missie bevrijd ui...
LAATSTE REACTIES
Deze vrouw snapt er niks van. De meeste Nederlanders zullen dat toch anders zien. Discriminatie zal...
Geplaatst door Reconquista 1 minuut en 32 seconden geleden
Woordje vergeten bij @3 ... waar de schrijfster van dit artikel het OVER heeft...
Geplaatst door Birdeyes 6 minuten en 16 seconden geleden
Achter die vertaling van de Koran naar het Nederlands, waar de schrijfster van dit artikel het heeft...
Geplaatst door Birdeyes 7 minuten en 32 seconden geleden
Trouw.. 😂 Die zijn net zo beTrouwbaar als NRC of de Volkskrant. Een van de zaken die je met de n...
Geplaatst door Reconquista 9 minuten en 15 seconden geleden
@23 ns...euh klikspaan, liever een kwiebes dan een duivel.
Geplaatst door Kwiebes 14 minuten en 52 seconden geleden
@30  Gideon van Meijeren waarschuwde voor de censuur die de Digital Service Act met zich meebreng...
Geplaatst door Querido 18 minuten en 54 seconden geleden
@19  @24 Die landen werken toch niet mee aan onze uitzettingen maar dat hoeft ook niet. Die landen...
Geplaatst door Reconquista 23 minuten en 8 seconden geleden
@19 Ik heb het wel aan de moderatie doorgegeven, want dit is namelijk geen normale, maar wel een he...
Geplaatst door Duveltje 26 minuten en 31 seconden geleden
@19 hoe kan ik nou iets leren van iemand die het zelf bij lange na nog niet snapt. p.s je mint jezel...
Geplaatst door Kwiebes 28 minuten en 28 seconden geleden
@8 Hoeveel zal het kosten om al die andere familieleden, kennissen, vrienden en bekenden om te zette...
Geplaatst door Thwil 33 minuten en 18 seconden geleden
@5 Jij poneert toch als eerste een Argumentum ad hominem, oftewel je speelde op de persoon. Wie kaa...
Geplaatst door Duveltje 33 minuten en 34 seconden geleden
Gaat straks die rare trump toch nog de verkiezingen winnen. Zou wat zijn. Wellicht zorgt hij ervoor...
Geplaatst door Thwil 35 minuten en 40 seconden geleden
@15 Raar dat je weer terug bent, je had toch een permanente holpunter gehad?
Geplaatst door Duveltje 38 minuten en 41 seconden geleden
Die wet zal zeker meer invloed hebben op de instroom dan dat ze bij binnenkomst al worden toegezonge...
Geplaatst door Thwil 40 minuten en 28 seconden geleden
@17 Welnee, iedereen kan zelf zijn zegje wel doen. Maar ik zag een mooie kans je iets te leren en di...
Geplaatst door Bennie Van Gist... 41 minuten en 40 seconden geleden